duminică, 9 noiembrie 2014

Test proprietati anti-statice dressing-uri interior

Inspirat de un filmulet de pe youtube, am pus la cale un test pentru a verifica proprietatile anti-statice a catorva produse folosite pentru plasticele interioare.
Efectul anti-static este destul de important mai ales cand folosim lavete de microfibre pentru aplicarea lor. Acestea accentueaza formarea incarcarii electrostatice din cauza fibrelor sintetice.

Produsele incercate au fost:
- Sonus Cockpit Detailer
- SONAX ProfiLine Plastic cleaner interior
- Carlack68 Plastic Care
- Einszett 1Z Cockpit Premium
* SONAX Xtreme Cockpit Cleaner (testat ulterior)



Testul a constat in verificarea atractiei unei rigle de plastic electrizate fata de niste bucatele de hartie (provenite de la un perforator ).
Concret, am luat o rigla de plastic si am frecat-o de un pad de blana sintetica pentru a o electriza, apoi am pus-o peste bucatele de hartie. Daca bucatele de hartie ramaneau lipite de rigla atunci produsul nu ajuta prevenirea incarcarii electrostatice, daca nu se lipeau inseamna ca efectul anti-static este foarte bun.





Pentru rigla curata, stersa cu alcool in prealabil, efectul a fost urmatorul:



Bucatelele de hartie ramaneau agatate de rigla din cauza incarcarii electrostatice.

1. Sonus Cockpit Detailer
Am sters rigla din nou cu alcool si am aplicat Sonus Cockpit Detailer. Dupa acelasi tratament cu blana sintetica, efectul anti-static a fost evident:



2. SONAX ProfiLine Plastic cleaner interior
Tratament similar, sters cu alcool pentru a inlatura Sonus-ul si aplicat Sonax.
Desi se lauda cu reducerea incarcarii electrostatice, efectul este destul de slab.



3. Carlack68 Plastic Care
Desi nu se precizeaza ca ar avea proprietati anti-statice, l-am inclus si pe el in test pentru ca este din produsele de interior pe care le folosesc.
Efectul este destul de slab si la el.



4. Einszett 1Z Cockpit Premium
Ultimul produs testat, s-a prezentat foarte bine, efectul fiind la fel ca la Sonus; nici o bucatica de hartie nu a ramas electrizata.



Concluzia cred ca este destul de evidenta. Sonus si Einszett au demonstrat capacitati anti-statice, pe cand Sonax si Carlack au avut un efect mult mai slab.
Sper ca v-a placut micul meu test. Comentariile sunt bine venite






Ulterior am testat si Sonax Xtreme Cockpit Cleaner iar proprietatile lui anti-statice sunt superioare produsului din gama Profiline; desi eu ma asteptam ca cele doua solutii sa se comporte la fel.

Un comentariu: